WoleProstoHeader

03.06.2014

Makijażowo | Maleficent


Odkąd po raz pierwszy zobaczyłam plakaty promujące film "Maleficent", wiedziałam, że jak tylko najdzie mnie wena, spróbuję odtworzyć diaboliczny makijaż, który w filmie nosiła na sobie Angelina Jolie. Od razu wpadł mi w oko makijaż wiedźmy - nie dla mnie dobre wróżki i królewny. Zawsze fascynują mnie czarne charaktery - są o wiele bardziej wyraziste niż mdłe, dobrotliwe postaci. Nie pamiętam kiedy ostatni raz coś spodobało mi się tak bardzo jak makijaż tytułowej Czarownicy. Prawdopodobnie, podobnej fascynacji nie doznałam od czasów "Black Swan", kiedy to łabędzie pióra śniły mi się po nocach.  Tym razem było podobnie - makijaż tkwił mi w głowie, co rusz widziałam na instagramie i youtubie tutoriale, przeróżne interpretacje. Dzisiaj powinnam pisać magisterkę, robić projekt i uczyć się na kolokwium, więc jak łatwo można się domyślić - wena dopadła mnie właśnie dziś. Nie miałam pomysłu, nie miałam koncepcji, stwierdziłam, że idę na żywioł. Najgorszy problem był z rogami, bo jeśli chodzi o takie skomplikowane robótki ręczne, to moje umiejętności kończą się na czapeczce z gazety. A i to nie zawsze mi wychodzi. Jednak zaparłam się jak osioł, że zrobię i od rana próbowałam różnych wariacji. W końcu rzuciłam w kąt druty, chusty, czarny liner i już, już miałam się załamać nad własną głupotą, ale przypomniałam sobie, że jestem cholernym inżynierem i to wcale nie może być takie trudne. Poświęciłam nienoszoną już jakiś czas torebkę, pocięłam ją w wymyślne kształty i przystąpiłam do montowania na głowie. Główną część "czepka" przypięłam wsuwkami, trójkąt przykleiłam na klej duo, a to co odstawało z tyłu głowy zwinęłam w coś na kształt rogów. Konstrukcja mało wymyślna, koło pokaźnego poroża Angeliny nawet to nie stało, ale who cares, grunt, że na zdjęciach są rogi. Kolejny problem pojawił się przy próbie ukrycia włosów - co chwilę coś mi skądś wypadało, więc zaniechałam prób zdyscyplinowania moich niesfornych kosmyków, zakładając, że w razie "w", wywalę je podczas obróbki. Sam makijaż to już był właściwie banał. Dużo jasnego kamuflażu, na to...mąka, żeby mocno zabielić twarz. Dość sporo mąki. Brwi maznęłam czarnym linerem, tworząc nad oczami dwie ponure wrony :P. Makijaż oka to właściwie dwa cienie - matowa czerń i cielisty odcień do rozcierania i rozjaśnienie wewnętrznego kącika i części górnej powieki. Tak właściwie nic skomplikowanego - często noszę taki makijaż na co dzień w wersji lżejszej i na wieczór w wersji mocniejszej. Przy policzkach znowu wykazałam się daleko posuniętym kretynizmem, bo zamiast sobie coś przyłożyć do policzków i dopiero wtedy cieniować, to koncertowo utrudniłam sobie życie robiąc to ręcznie - najpierw górną granicę wyrysowałam linerem, a potem roztarłam szarością w dół. Nad ustami też trochę musiałam się nakombinować, bo objętość moich warg jest mniej więcej dwa razy mniejsza w porównaniu do Angeliny, ale konturówka i subtelne wyjechanie nią poza obszar własnych ust dało radę. 
Ze zdjęciami poszło szybko - pilotem trzasnęłam jakieś trzydzieści ujęć. Dzielne wciągałam policzki i wydymałam usta ;). Zdjęcia są zrobione na czarnym, matowym tle, doświetlone dwoma softboxami. Oczywiście pomogłam sobie trochę programem graficznym - poprawiłam kontrast i miejscami włoski, o których już pisałam, trochę pobawiłam się krzywymi, żeby uzyskać większą głębię. Tło po bokach nieco przyciemniłam, tak, żeby nadać zdjęciom bardziej "upiorny" charakter. Darowałam sobie zmienianie odcienia tęczówki, żeby nie uzyskać zbyt groteskowego efektu. Poza tym, mój własny, niebieski odcień oczu zwyczajnie mi tu pasował. 
Zabłysnę skromnością i napiszę, że efekt mi się podoba i jestem z siebie zadowolona, co naprawdę rzadko mi się zdarza. Jestem widocznie na tyle upiorna sama w sobie, że w tej charakteryzacji czułam się wybornie. Urodziłam się by być wiedźmą ;).




Tym upiornym akcentem żegnam się z Wami i życzę dobrej nocy :).

Pozdrawiam,
Panna Joanna

75 komentarzy:

  1. Wyglądasz obłędnie! Brak słów! *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wiedźma pełną gębą po prostu :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. No właśnie miałam pytać czy pionowe czy poziome :) Mi też się podoba, najfajniej mi tu światło się ułożyło :D

      Usuń
  3. byłam wczoraj w kinie właśnie na tym i tez sie zakochałam w makijażu, a Twój jest równie śliczny, a rogi też niczego sobie: p chociaż faktycznie angelina miała PIĘKNE POROŻE : p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym miała zrobić takie poroże jak ona miała, to chyba bym do września nie zrobiła tego makijażu :D

      Usuń
  4. wielkie WOW i ogromny szacun za całość! pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny makijaż! :)
    Teraz będzie bum na Maleficent, ostatnio widziałam, że Karolina Ziętek wraz z Katarzyną Niemiec i Klaudią Danch robiły taką sesję :) Ja też się zresztą porwałam... Ale trzeba przyznać, że gdyby nie Angelina, to ten film byłby nijaki. Świetnie zagrała postać Diaboliny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie mogą być i dwa bumy, chętnie oglądam te makijaże :D Filmu jeszcze nie widziałam, ale jak się do niego zabiorę, to tylko dla Angeliny :D

      Usuń
  6. Wow, świetny makijaż! Efekt końcowy powalający c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Starałam się jak mogłam :D

      Usuń
  7. Jejku jestem pod ogromnym wrażeniem. Widziałam, sporo Youtuberek robiących się na Diabolinę ale Ty nie tylko odwzorowałaś makijaż, ale odtworzyłaś niesamowity charakter postaci, dzięki całej stylizacji, zdjęciom, grze światła.... Super ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać :) Mimo początkowego braku pomysłu na całość, w trakcie malowania już mniej więcej układałam sobie w głowie jak to będzie wyglądać na zdjęciach, więc konturowanie jest takie a nie inne, makijaż oka jest sporo mocniejszy niż w oryginale, starałam się to zrobić w miarę po swojemu, tak, żebym to ja była tą Diaboliną :D

      Usuń
  8. Niesamowicie wyglądasz! Jestem pod wielkim wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow cudo! Mnie też makijaż Angeliny trochę zainspirował, ale chyba nie jestem w stanie zrobić czegoś tak dobrego jak Ty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest "home made" tutaj, także przy odrobinie pomysłu wszystko da się zrobić :)

      Usuń
  10. Pięknie, ale jak dla mnie przerysowane konturowanie policzków...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diabolina ma bardzo charakterystyczne policzki, więc chciałam je w jakiś konkretny sposób odtworzyć ;) Ja swoich kości policzkowych nie mam praktycznie wcale, także pewnie stąd taki efekt :D

      Usuń
  11. super wyszło!!!! uwielbiam tego typu makijaże, sama się przymierzam do niego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przymierzaj się tylko rób :D Mi się w ogóle marzy taki cykl z charakteryzacjami na czarne charaktery :D

      Usuń
  12. wyszło świetnie! gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgłaszasz się? Masz olbrzymie szanse ;> http://lula.pl/lula/1,111766,16017833,Premiera_filmu_Czarownica___WYGRAJ_KOSMETYKI_MAC_W.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgłosiłam się wczoraj :) Koleżanka mi to podesłała, więc ohasztagowałam się na instagramie :)

      Usuń
  14. Genialny efekt! Brawa :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem zachwycona! Podwójnie zachwycona - uzyskanym efektem oraz tym, że tyle chciało Ci się kombinować z tym wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciało, oj chciało :D To albo pisanie magisterki, więc wiesz :D

      Usuń
  16. Ja dziś działam hehehe rogi już zrobiłam, ciekawe jak będą leżeć na modelce :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne :) Najlepsze odtworzenie tego makijażu jakie widziałam!

    OdpowiedzUsuń
  18. jestem pod bardzo dużym wrażeniem, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem pod wrażeniem wykonania zarówno makijażu, rogów i jak i zdjęć :) Efekt jest powalający!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kompleksowo zabrałam się do roboty, jak robić to do porządku ;) Dzięki!:)

      Usuń
  20. Genialnie! Chylę czoła przed Twoim profesjonalizmem!

    OdpowiedzUsuń
  21. jedna z ładniejszych czarownic jakie widziałąm na blogach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja widziałam całe mnóstwo pięknie zrobionych prac, także bardzo dziękuję :))

      Usuń
  22. juz Cię komplementowałam na Insta - no nie wiem co więcej powiedziec... kocham Cię i już!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siouxie - dziękuję i ja Ciebie też I love you :)))

      Usuń
  23. Po prostu FANTASTYCZNIE! Gratuluje talentu :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow :o świetna robota !! wiedziałam, że po Tobie można spodziewać się świetnego makijażu, ale tą stylizacją chyba przebiłaś wszystkie prezentowane tutaj makijaże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Mam ochotę na kolejny czarny charakter :D

      Usuń
    2. No to dajesz :D bo czekam na kolejny :)

      Usuń
  25. możesz tak chodzić codzienne hehe nie no żartuję ;) makijaż i stylizacja na światowym poziomie, normalnie bajka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na obronę tak pójdę :P Na pewno zdam z wyróżnieniem :) Dzięki słońce :*

      Usuń
  26. Podoba mi sie :) i coraz fajniejsze fotki!

    OdpowiedzUsuń
  27. super Asiu :) nie przeładowałaś
    piękne zdjęcia

    jedyne co bym zmieniła to chyba odcień konturowania

    OdpowiedzUsuń
  28. Dla mnie B O M B A! Rewelacyjne wykonanie oraz pomysł na realizację :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Niesamowicie! :) Oddany charakter postaci i makijaż... Jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę o nie zostawianie komentarzy typu "Zapraszam do mnie", próśb o dodanie do obserwowanych oraz podobnych służących autopromocji blogów czy stron personalnych.
Dziękuję bardzo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...