WoleProstoHeader

22 sty 2012

No to ACTA



ACTA - czyli robi się coraz bardziej kontrowersyjnie. Mi samej ten temat był obcy, do momentu, gdy w sieci masowo zaczęły się pojawiać filmy, zdjęcia z hasłem "No to ACTA". Poczytałam, pooglądałam i mam jeden wniosek - albo cała sprawa przez to nagłaśnianie jest mocno podkolorowana, albo nasz cudowny polski rząd robi sobie z nas jaja.
O ile jestem w stanie zrozumieć, że głównym celem całego tego "przedsięwzięcia" jest ochrona własności intelektualnej, o tyle środki jakie miałyby być w tym celu zastosowane, wydają mi się drastyczne i mocno ingerujące w naszą prywatność. Mamy prawo nie życzyć sobie, aby nasz dostawca internetu miał wgląd we wszystkie nasze internetowe poczynania, włączając w to *prywatne* rozmowy i wiadomości. Mamy prawo do wolności słowa.
Jeżeli prawdą jest to, czego możemy dowiedzieć się w chwili obecnej o zamierzeniach działań po wprowadzeniu porozumienia ACTA, możemy spodziewać się, że większość stron typu Wikipedia, youtube, facebook i wiele, wiele innych przestanie istnieć.  Brak możliwości oglądania zagranicznych seriali czy ich pobierania wydaje się w tym wszystkim najmniejszym problemem.


A co Wy sądzicie o internecie bez Internetu? Jak myślicie czy możliwe jest, że państwo podpisze dokument ingerujący w prywatność ludzi i zabierający im prawo do wolności słowa?Czy to wszystko uderzy również w Nas - blogerów?
Podzielcie się, udostępniajcie na swoich blogach materiały na ten temat. (nie zapomnijcie podać źródła :] )

Pozdrawiam,
Zbulwersowana Panna Joanna, która lubi oglądać seriale, których w polskiej telewizji nie uświadczy (chyba, że z rocznym opóźnieniem), której wujek Google i ciocia Wikipedia już nie raz i nie dwa pomogli w zmaganiach ze studiami, która lubi komunikować się ze swoimi znajomymi przez facebooka, która będzie się niemiłosiernie wkurzać, gdy za jakiś czas będzie musiała dwa razy pomyśleć zanim coś napisze :]

69 komentarzy:

  1. Też jestem rym zbulwersowana. Oglądam wiele seriali, których nie ma w Polsce. ;/
    Rząd mnie już wkurza. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie rząd wkurzał zawsze, to co się teraz dzieje w tym kraju to jest po prostu cyrk na kółkach...najgorsze w tym wszystkim jest, że my możemy tylko bezradnie na to patrzeć, jak rząd zamiast zajmować się poważnymi problemami, jak choćby refundacja leków, chce "w obronie własności intelektualnej" odebrać nam po prostu wolność słowa

      Usuń
  2. też o tym wiele słyszałam i po prostu to będzie jedna wielka masakra jeżeli to wejdzie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie będzie masakry..nie nie będzie, włącznie z internetem, który po prostu zniknie :]

      Usuń
  3. słyszałam już.
    Boję się jak cholera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też...to nawet już nie chodzi o seriale, których jest mi z tego wszystkiego najbardziej żal, ale nie wyobrażam sobie, że robiąc jakąkolwiek pracę na studia, będę musiała się tułać się po bibliotekach, bez pewności, że cokolwiek w nich znajdę

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. oby :] ale na prima aprilis jeszcze trochę za wcześnie

      Usuń
  5. Też o tym słyszałam, szkoda... mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba wszyscy mają :) oprócz oczywiście szanownego rządu, który mydli nam oczy tym, że zamknięcie stron z końcówką "gov" to nie atak hakerów, tylko "nadmiernie zainteresowanie tymi stronami przez społeczeństwo"

      Usuń
  6. To jest jakaś patologia. Słyszałam o tym i dobrze, że to umieściłaś, bo i tak zbyt mało osób o tym wie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamieszczam póki jeszcze mi wolno...nie wiadomo co to będzie za jakiś czas :]

      Usuń
  7. Jak 'zamkną internet' to wtedy wszyscy przejdą na TORA. Ja bym się tym tak nie martwiła. Zawsze znajdzie się jakiś sposób, poza tym wczoraj w wiadomościach podobno było, że "Polska jest przeciw" ale nie wiem, czy chodziło o ludzi, czy o rząd, bo to mówiła mi tylko moja mama.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tym, że Polska jest przeciw musiało chodzić o ludzi, bo nasz rząd przyjął uchwałę o udzielenie zgody na podpisanie ACTY
      a o tym TORA muszę poczytać, bo nie mam pojęcia o co chodzi :)

      Usuń
  8. Ja się martwię o pisanie mojej pracy mgr :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, a ja podyplomowej. :D

      Usuń
    2. ja się ogólnie martwię o studia, sporo mi jeszcze zostało, a internet jednak był jednym z głównym źródeł czerpania przeze mnie informacji ;/

      Usuń
    3. Ja tak sobie kminię, że to zbyt absurdalne, aby mogło się ziścić. Gorąco wierzę w to, że nie będzie tak czarno, jak to obecnie malują. Jednak co ma być, to będzie. Nie martw się, na pewno sobie poradzisz. ;*
      Napisz do Chucka Norrisa, on ponoć zgrał cały internet na dyskietkę. ;P

      Usuń
  9. mi się wydaje że jakby to doszło do skutku to hakerzy dadzą sobie z nimi rade. w Stanach już zaatakowali strony rządowe na znak protestu i na tym pewnie się nie skończy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas strony rządowe również zostały zhakowane, nawet chyba przez tą samą grupę...ale c oto da - nie wiadomo

      Usuń
    2. tak tylko nasz rząd twierdzi że to nie atak tylko "duże zainteresowanie treściami na stronie"<- śmiechu warte

      najgorsze jest to że o takich rzeczach decydują w dużej mierze ludzie nie mający zielonego pojęcia i internecie a co gorsza o tym co taka akacja za sobą niesie ( i że łamie to zarówno polską konstytucję jak i kartę praw obywatela UE- wolność słowa i dostępu do informacji

      kolejna niefajna sprawa to brak możliwości obrony - podpisanie ACTA wiąże się z tym że mogą odciąć dostęp do neta na podstawie słusznych lub mniej słusznych podejrzeń do tego prawo do przeglądania plików dowolnego użytkownika internetu w poszukiwaniu nielegalnych treści.... to chore

      nawet Stany tzn biały dom zniósł poparcie dla tamtejszej odmiany ACTA to chyba też coś znaczy ...

      myślę że gdy Polska podpisze się pod tym szaleństwem skończy się to wojną cybernetyczną .... pamiętajmy że mamy najlepszych hakerów na świecie

      Usuń
  10. http://wiadomosci.wp.pl/title,Mowil-ze-to-nie-byl-atak-hakerow-teraz-nie-dziala-jego-strona,wid,14188056,wiadomosc.html?ticaid=1dc8d&_ticrsn=3
    "Polska ma podpisać międzynarodowe porozumienie dotyczące walki z naruszeniami własności intelektualnej ACTA 26 stycznia w Tokio. Rząd przyjął już uchwałę o udzieleniu zgody na podpisanie ACTA i o warunkach jej wykonania."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czytałam o tym, ale wciąż się łudzę, że podpisanie nie dojdzie do skutku...może te masowe protesty, petycje coś pomogą

      Usuń
  11. Jeżeli to wprowadza, Internet umrze śmiercią naturalną. Za wklejenie odnośnika, zdjęcia na swojego bloga/fb itp z strony która została zamknięta z powodu naruszania prawa własności itp - zamykają również twojego bloga. Tak to ma wyglądać w praktyce. Z tego co czytałam, Unie Europejska jest raczej na NIE, choć znając życie, znajdzie się paru wariatów na TAK. Jeżeli wprowadzą to, to jest prawdopodobne że cała gospodarka światowa może ponieść spore straty, mnóstwo firm zbankrutuje, sporo ludzi straci pracę i koło będzie się nakręcać. Ten kto to wymyślił, chyba upadł na głowę. Moim zdaniem, projekt/ustawa nie przejdzie... przynajmniej mam taką nadzieję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestety, wszystko co piszesz to prawda...
      blogosfera umrze, internet będzie praktycznie pusty, jeśli mają zamiar karać za każde przestępstwo naruszające ACTĘ, to w więzieniach błyskawicznie zabraknie miejsc ;]
      poza tym to jest właśnie cały "urok" naszego rządu - lepiej mieć głęboko w dupie prawdziwe problemy, zawsze można pozajmować się pierdołami tego pokroju :]

      Usuń
  12. a jeszcze 15 lat temu żyliśmy bez internetu i jakoś... żyliśmy... dla mnie ta cała historia jest lekko rozdmuchana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak, tylko, że przez te 15 lat internet się rozwijał, aż doszedł do obecnego stanu - ja osobiście nie wyobrażam sobie, że nagle internetu miałoby nie być, to jednak jedna z podstawowych dróg komunikacji, źródło wielu informacji, których czasem zwyczajnie nie znajdzie się w książkach albo jeśli - to takie książki nie zawsze są ogólnodostępne
      o kwestii rozrywkowej oczywiście nawet nie wspomnę
      ale w tym wszystkim, moim zdaniem nie chodzi wcale głównie o to, że bez internetu jak bez reki itp., tylko o to, że będziemy zwyczajnie pod stałą obserwacją, zniknie cała prywatność czy wolność słowa, a to już normalne nie jest

      Usuń
  13. Moim zdaniem to łamanie naszych podstawowych praw...
    Tylko zastanawiam się dlaczego chcą to zrobić?
    Przecież i tak jeśli chcą uzyskać jakieś tajne informacje mają swoich informatorów i radzą sobie. A ta ochrona danych to tylko śmieszny pretekst do czegoś zupełnie innego... tylko czego?
    Strach się bać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym też można by długo dyskutować.
      Ochrona danych - ok, ale nie kosztem prywatności

      Usuń
  14. nie to masakra jakaś jest! cokolwiek napiszę to zanim się zastanowię może okazać się `złem` .. przesada trochę. mnie też nie chodzi o jakieś tam seriale bo tego akurat oglądam najmniej , ale czy już człowiek sobie na gg lub fb swobodnie pogadać nie może? inspiracji też zaczerpnąć nie można?! no nie, mam nadzieję, że ktoś ich wrezcie `obudzi` ! rząd śni, najwyraźniej ;/

    OdpowiedzUsuń
  15. no to ma jakieś....4 dni, żeby się obudzić :] ja jestem przerażona, nie wyobrażam sobie nie móc swobodnie się porozumiewać za pomocą internetu..jeszcze trochę to każdy będzie mieć podsłuch w komórce i wszczepionego czipa :]

    OdpowiedzUsuń
  16. Permanentna inwigilacja ;( Wiadomo: prawda zawsze leży po środku, ale nie życzę sobie żeby śledzili każdy mój ruch w necie ;(

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie też nie odpowiada to sprawdzanie wszystkich treści, ale jakoś mi się nie wydaje, że to będzie aż ma taką skalę. Pewnie pierwszy odrzut będą robić maszyny szukające słów kluczy ;). A z drugiej strony przecież nie znam czytających i jakoś mnie to nie rusza ;).

    Co do wolności słowa - nigdzie nie mogę znaleźć - jak ACTA ingeruje w wolność słowa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miejmy nadzieję, jednak z tego co można juz teraz przeczytać o samych postanowieniach ACTY, wszystko wskazuje na to, że tak właśnie to będzie wyglądało, każdy będzie potencjalnie podejrzany, będziemy śledzeni, każdy nasz ruch w sieci będzie monitorowany

      przez godzenie w wolność słowa i prywatność mam właśnie na myśli to jak cały ten system ma działać - mnie to osobiście przypomina zwykłą cenzurę i inwigilację

      Usuń
  18. Dodatkowo warto wspomnieć, że po podpisaniu ACTA nielegalne staną się leki generyczne, czyli jakieś 80% tego, co jest w naszych aptekach. Szkoda, że tego tematu się nie porusza, bo to jest prawdziwy problem - ludzie umierający, bo nie stać ich na oryginalne leki, a nie brak serialu, forum czy fb. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to teraz mnie przeraziłaś. O_o

      Usuń
    2. ooo kurczę...ja się skupiłam w sumie na temacie samego internetu, jednak czytałam również o lekach i nasionach (??), że w związku z ochroną własności intelektualnej część z nich (większa) ma być niedopuszczona do użytku..

      Usuń
    3. Otóż to. Wiadomo, że ograniczenie dostępu do innych rzeczy również mocno by mnie smuciło i utrudniało życie, do jakiego się przyzwyczailiśmy, ale temat leków jest mi po prostu bliski zawodowo.

      Usuń
  19. Ja cały czas mam nadzieje, że to jakieś przykre nieporozumienie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miejmy nadzieję, aczkolwiek wygląda to jakby klamka już zapadła skoro podpisane ma być już za 4 dni

      Usuń
  20. Mam nadzieję, że ty wszystkie akcje prowadzone przez internautów zapobiegną podpisaniu tych papierów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy mamy :) tylko nie wiadomo na ile nasz głos się w tym wszystkim liczy, skoro o tym, że takie porozumienie ma być podpisane, my dowiadujemy się na 4 dni przed

      Usuń
  21. Ja nie mogę tego wszystkiego ogarnąć , nie mieści mi się to w mojej małej główce poprostu i tez jestem strasznie zła ;)
    Zaczełam oglądać Plotkarę a teraz nie mam juz gdzie a to był dopiero 4 odcienk 1 sezonu :( ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. większość seriali, które były na megavideo ma też podane alternatywne linki (np. VideoBB)
      jak w życie wejdzie ACTA, to o serialach w ogóle można będzie zapomnieć, aczkolwiek i tak jest to najmniejszy problem wynikający z tej ustawy

      Usuń
    2. Owszem ,seriale to najmniejszy problem
      Przeraz mnie wizja naszego Państwa, coraz bardziej staczamy się w do jakiegoś dołu w którym niedługo nas zamkną Krótko mówiąc jak dla mnie jest to prosta droga w kierunku osiągnięcia u nas drugiej, nie Irlandia nie wiadomo czego ale po prostu Korei
      I kolejna sprawa pirackie praktyki osiągnęły by na pewno dużo mniejszy poziom gdyby dało się jakoś przeżyć za zarobione pieniądze ,no ale przepraszam biorąc po uwagę stawkę minimalna 1500 złotych to na przysłowiowe "waciki" nawet nie starcza, a każdy przecież chce nadążać za światem, ale to już taka drugorzędna sprawa

      Koniec świata w 2012 roku nastąpi ,tylko ze nie pochłonie nas żaden wybuch wulkanu czy meteoryt ale zniszczą nas siły rządzące ;]

      Usuń
  22. Mnie najbardziej przeraza fakt, ze internet byl mega pomoca przy pisaniu prac do szkoly. NIe chodzi mi tu o np. sciaga.pl, tylko o strony, bedace naprawde cennym i pewnym zrodlem informacji.
    Jak pomysle o cofnieciu sie w czasie i korzystaniu z encyklopedii i uslug bibliotek to szlag jasny mnie trafia! Piszac jakas prace spedzimy dodatkowe godziny na szukaniu informacji na dany temat, zaje***cie :/

    PS umowe na neta podpisalam w pazdzierniku na 3 lata... i po jaka cholere?! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łączę się w bólu...
      ja miałam teraz zmieniać internet na bezprzewodowy, szybszy blablabla, ale chyba się wstrzymam na chwilę obecną :]

      Usuń
  23. Mi również to w głowie się nie mieści....Już nie mają czego wymyślać....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no oczywiście, bo przecież w Polsce nie ma już co robić - mamy mnóstwo długich i bezpłatnych autostrad, do lekarzy specjalistów nie ma w ogóle kilometrowych kolejek, a w aptece można bez problemu kupić refundowane leki... kpina i tyle :]

      Usuń
  24. Podpisujemy PETYCJE, klikamy "biorę udział" na NIE DLA ACTA na FB i pokazujemy, ile nas jest, żeby sobie nie olewali i nie pozwalali na samowolkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Petycję już podpisałam, na fb również umieściłam informacje o tym co się dzieje

      Usuń
  25. Nie dla ACTA, ale nielegalne ściąganie muzy i filmików powinno być karalne! :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ściąganie muzyki i filmów już od dawna jest nielegalne, tylko nikt sobie nie radził z tym problemem
      zatrzymanie piractwa to jedno, inwigilacja to drugie

      Usuń
  26. Face czy youtube nie znikną, tylko zostałyby mocno ocenzurowane (jakieś 30% treści). Nie ma możliwości żeby to przeszło, chyba że ktoś lubi sobie w stopę strzelać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj u nas strzelanie sobie w stopę jest jedna z ulubionych rozrywek naszych polityków, więc wiesz...
      mnie się wydaje, że i face i yt w końcu upadną, skoro samo zamieszczenie przez użytkownika "nielegalnego" linka może spowodować zamknięcie serwisu...

      Usuń
  27. Myślę, że to będzie kolejne "martwe prawo". Tzn. nie będzie przestrzegane przez większość ludzi - tak jak obowiązek posiadania legalnego oprogramowania. Mało kto tego przestrzega, bo nikt tego nie sprawdza, a przepis istnieje. Jest wiele takich przepisów, z niektórych wielu ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy.. Martwe prawo jest dobrym haczykiem, jak to mówią w polityce: nikt nie jest do końca czysty, wystarczy go tylko dokładnie sprawdzić, na każdego coś się znajdzie. I to jest wg mnie prawdziwe zagrożenie. Bo w to, że Youtube czy Wikipedia z dnia na dzień upadną - nie wierzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oby, oby :)
      w całej tej sytuacji jedno najbardziej mnie dziwi - jakim cudem to tak długo utrzymywane było w tajemnicy? i wypływa nagle na kilka dni przed podpisaniem porozumienia...widać, że nasz rząd ma nas głęboko w poważaniu i robi wszystko jak się im podoba, bez żadnego względu na nas, obywateli tego dziwnego kraju...

      Usuń
  28. to co porusza ten film jest jedynie malym ulamkiem tego w co nasza ludzkosc sukcesywnie brnie... do tego dochdza dane "sklasyfikowane", kontrola pogody (wydaje sie takie banalne:|) oraz zycia ludzkiego (wszystko pod przykrywka). moj partner siedzi dosc gleboko w tego typu informacjach i sluchajac wszystkiego wlos sie jezy na glowie. swiatem rzadza bezmozgowcy albo ludzie zbyt inteligentni by rownac sie z nami szarakami, dlatego wszystko co najgorsza dzieje sie wlasnie pod naszym nosem, a my nic nie podejrzewamy. bedziemy zyli w jednym wielkim Big Brother-ze, albo znikniemy w ogole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kontrola pogody?! możesz napisać coś więcej na ten temat? zaciekawiło mnie to...
      i niestety - obawiam się, że w końcu stanie się z naszym społeczeństwem dokładnie to co opisujesz..

      Usuń
  29. Również należę do grupy stanowczych przeciwniczek... Dla mnie brzmi jak powrót jakiegoś autorytarnego reżimu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to było moje pierwsze skojarzenie jak zaczęłam zagłębiać się w temat

      Usuń
  30. Koszulki no to acta

    http://allegro.pl/stop-acta-koszulka-t-shirt-nie-dla-acta-a-c-t-a-i2075949323.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Super całokształt Blogu:)
    Zapraszam do komentowania i polubienia mojego blogu :**

    OdpowiedzUsuń
  32. Rząd planuje na marzec jeszcze lepsze kwiatki.... tylko nie przeczytasz o tym byle gdzie. Zamykanie stron wiąże się z tym, że przestanie istnieć wolność słowa. Rząd bez żadnego procesu może ot tak zamknąć każdą stronę jaką zechce. Wszystko dąży do kontroli i zniewolenia. Tylko ludzie nie zdają sobie tak naprawdę sprawy z tego co się dzieje.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o nie zostawianie komentarzy typu "Zapraszam do mnie", próśb o dodanie do obserwowanych oraz podobnych służących autopromocji blogów czy stron personalnych.
Dziękuję bardzo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...