WoleProstoHeader

15 sie 2011

Oral-B Triumph 5000- podsumowanie!

Tak jak wczoraj zapowiadałam-przedstawiam podsumowanie mojej przygody ze szczoteczką elektryczną Oral-B. Szczoteczkę otrzymałam do testów już jakiś czas temu, testowałam ją kilka tygodni i sądzę, że moja opinia o niej jest już bardzo jednoznacznie ukierunkowana i spieszę podzielić się z Wami swoimi odczuciami.

Zacznę może pd informacji pochodzących od producenta:

"Oral-B Triumph 5000 wykorzystuje innowacyjna technologie szczotkowania, która podczas prób klinicznych wykazała lepsze czyszczenie i wybielanie zębów. W końcówce Oral-B FlossAction zastosowane zostały włókna MicroPulse, które delikatnie i dokładnie czyszczą powierzchnię między zębami.

Funkcje i możliwości:
  • najskuteczniej usuwa płytkę nazębną w porównaniu z wiodącymi modelami szczotek Oral-B
  • system 3D Action ( czyszczenie w trzech wymiarach - 40 000 pulsacji/min., 8800 ruchów oscylująco - rotacyjnych na minutę)
  • SMART TECHNOLOGY - technologia, która przekazuje uwagi i komentarze pozwalające na ulepszenie techniki szczotkowania. Wyświetlacz Smart Technology pozwala przed użyciem na zaprogramowanie szczoteczki do indywidualnych potrzeb (np. wybór języka, ustawienia czasu, wybór trybu)- w odpowiednim czasie przypomni również o konieczności doładowanie szczoteczki i wymianie końcówki.
  • 5 trybów szczotkowania
  • Inteligenty sygnalizator czasu mycia - (2-minutowy sygnalizator czasu mycia: przypomina o zalecanym przez dentystów czasie mycia zębów. Profesjonalny 30-sekundowy sygnalizator czasu mycia: sygnalizator pomaga Ci wyszczotkować każde miejsce w jamie ustnej. Aczkolwiek funkcja Deep Clean przedłuża ten czas do 45sek.
  • innowacyjna ładowarka SmartPlug sprawia, iż szczoteczka Oral-B Triumph 5000 jest bardzo praktyczna i wygodna w podróżach. Wystarczy ją wyjąć z bazy i już możemy ją zabrać w każdą podróż. ładowarka działa w zakresie prądu 100V - 240 V. (Wtyczka przeznaczona jest do gniazd europejskich 230V)
  • czujnik siły nacisku - ruchy pulsacyjne ustają, gdy szczotkujesz zęby zbyt mocno
  • możliwość stosowania różnych końcówek rozpoznawanych przez szczoteczkę: ProBright,Tongue Freshener, FlexiSoft, Interdental Cleaner, Flossaction,MicroPuls"
(Informacje oraz zdjęcie pochodzą ze strony http://www.oral-b.pl/ )

Jak to wszystko wygląda w praktyce?

Zaznaczę od razu, ze do tej pory używałam tylko i wyłącznie szczoteczek manualnych. Szczoteczka otrzymana do przetestowania od Oral-B to moja pierwsza szczoteczka elektryczna i wiem na pewno, że do szczoteczek manualnych już nie wrócę.

W przesłanym mi zestawie znalazły się:
  • szczoteczka Oral B Triumph 5000 SmartGuide
  • pojemnik na 4 końcówki
  • ładowarka SmartPlug
  • opakowanie podróżne
  • 2 końcówki FlossAction
  • 1 końcówka 3DWhite (wybielająca)
  • 1 końcówka Sensitive (bardzo miękkie włosie)

Ogólnie rzecz biorąc produkt ten ma tyle zalet, że sama nie wiem od czego powinnam zacząć.
Szczoteczka i wszystkie akcesoria dołączone do zestawu czynią go naprawdę bardzo praktycznym i maksymalnie wygodnym w użytkowaniu.

Nie przypuszczałam, że ekran SmartGuide okaże się rzeczą tak pożyteczną jaką się okazał, podejrzewałam, że będzie on raczej zwykłym gadżetem. Nic bardziej mylnego. Wyświetlane są na nim wszelkie istotne informacje takie jak choćby tryb szczotkowania, wyświetlacz pokazuje nam kiedy powinniśmy zmienić obszar czyszczenia jamy ustnej, sygnalizuje gdy stosujemy zbyt mocny nacisk podczas szczotkowania.

Bardzo też przypadło mi do gustu sygnalizowanie przez szczoteczkę upływu 2 minut, czyli czasu optymalnego szczotkowania. Przy manualnej szczoteczce ciężko "wstrzelić się" w ten optymalny czas, a przypuszczam, że mało kto myje zęby parząc na zegarek.

Przed pierwszy użyciem należy szczoteczkę naładować. Czas pełnego ładowania to ok. 10 godzin, czyli dosyć długo, jednak absolutnie nie uznaję tego za minus, z tego względu, iż szczoteczkę można potem użytkować przy regularnym szczotkowaniu przez ponad tydzień. Ładowarka spełnia jednocześnie funkcję "podstawki" na szczoteczkę" a połączony z nią pojemnik umożliwia przechowywania dodatkowych końcówek do szczoteczki.

W opakowaniu znalazłam również opakowanie podróżne na szczoteczkę i w tym przypadku również jestem zdania, że to strzał w dziesiątkę.  Sama korzystałam z tego pojemnika przez cały wyjazd, ładowarkę spakowałam osobno, obie te rzeczy nie zajęły wiele miejsca a umożliwiły bezpieczny "transport" szczoteczki i przechowywanie jej w warunkach wyjazdowych :)

Kolejny element-końcówki. Do testów otrzymałam 4 sztuki, w tym końcówkę FlossAction podwójnie. W tym miejscu pozwolę sobie ponownie skorzystać z opisu producenta:

Końcówka FlossAction:
Specjalne zaprojektowane listki, które wnikają w głąb przestrzeni międzyzębowych co zapewnia lepsze czyszczenie w porównaniu do końcówki FlexiSoft. Zewnętrzne włókna otaczają każdy ząb, co pozwala na jego dokładne czyszczenie. Włókna FlexiSoft posiadają odpowiednią miękkość - uginają się - zapewniając uczucie delikatnego szczotkowania. Niebieskie włókna Indicator sygnalizują, kiedy trzeba wymienić główkę szczoteczki na nową
Końcówka Sensitive:
Sensitive zapewnia doświadczenie delikatnego szczotkowania dla wrażliwych dziąseł. Ekstra miękki materiał z którego wykonane są włókna. Zaawansowany system włókien usuwa więcej płytki nazębnej i czyści dokładniej niż zwykła szczoteczka.


Końcówka 3D White:
Specjalna kauczukowa gumka do lepszego polerowania szkliwa zębów, aby delikatnie usuwać przebarwienia i w naturalny sposób wybielać zęby w ciągu 21 dni. Zewnętrzne włókna otaczają każdy ząb, co pozwala na dokładne czyszczenie. Włókna FlexiSoft uginają się, zapewniając uczucie delikatnego szczotkowania. Końcówki włókien Interdental wnikają głęboko między zęby i w miejsca poniżej linii dziąseł. Włókna Indicator informują, kiedy należy wymienić końcówkę na nową.

Zarówno wymienne końcówki o innych funkcjach jak również różne tryby szczotkowania pozwalają dobrać sposób szczotkowania bardzo indywidualnie.
Tryby, o których wspomniałam przestawiamy za pomocą przełącznika na szczoteczce. Na ekranie SmartGuide wyświetli się wtedy również ikonka odpowiadająca danemu trybowi. O jakich trybach mowa?
  • Daily Clean- wyjątkowo skuteczne czyszczenie jamy ustnej
  • Sensitive- delikatne, choć bardzo dokładne czyszczenie wrażliwych miejsc
  • Massage- delikatne masowanie dziąseł
  • Polish- wyjątkowo skuteczne polerowanie i wybielanie – do użytku codziennego lub sporadycznego
  • Deep Clean- wyjątkowo długie czyszczenie jamy ustnej trwające do 45 sek. - ogólne czyszczenie trwa do 3 minut
Ja wypracowałam sobie własny system szczotkowania zębów. Początkowo używałam końcówki Sensitive na trybie Sensitive z tego względu, że w instrukcji znajduje się informacja, że przy pierwszych użyciach może wystąpić krwawienie dziąseł, moje dziąsła na dodatek należą do tych wrażliwych więc na start wybrałam najłagodniejsza z wszystkich opcji.Potem stopniowo zaczęłam wprowadzać na tej samej końcówce tryb Massage. Jak już moja dziąsła przywykły do nowej szczoteczki zaczęłam bawić się pozostałymi trybami i końcówkami i doszłam do takiej kombinacji, którą stosuję do dziś. Rano używam przeważnie końcówkę Sensitive na trybie Daily Clean. Wieczorem używam zamiennie końcówek FlossAction oraz 3D White na trybach Polish oraz Deep Clean. Taki system najbardziej mi odpowiada, z trybu Sensitive korzystam sporadycznie kiedy z jakiś powodów moje dziąsła znowu wykazują nadwrażliwość, tryb Massage chwilowo praktycznie w ogóle poszedł w odstawkę (czasem po trybie Daily Clean funduję dziąsłom taki minutowy masaż).
 
Kwestia najważniejsza-działanie. Tu nastąpią same ochy i achy. Podejrzewałam, że może przy regularnym, sumiennym używaniu szczoteczki nastąpi jakaś minimalna poprawa, jednak efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Po samym użyciu uczucie czystości jest wyraźnie odczuwalne, dużo bardziej niż po użyciu szczoteczki manualnej. Zęby po tych kilku tygodniach stosowania są wyraźnie bielsze, nie miałam jakiś większych problemów jeśli chodzi o ich barwę, natomiast walczyłam z osadem po herbacie/kawie i zawsze przy samych dziąsłach zęby miały o wiele gorszą barwę. Jak prezentują się zęby po stosowaniu tej szczoteczki? Same zobaczcie:
Pozostaje jeszcze kwestia ceny. Szczoteczka do najtańszych niestety nie należy-kosztuje w zależności od sklepu 300-500 złotych. Mam świadomość, że jest to kwota duża, sama gdybym miała kupić taką szczoteczkę bez pewności jej działania-przypuszczalnie bym się nie zdecydowała. Jednak używając jej przez okres kilku tygodni i wyrabiając sobie o niej zdanie takie a nie inne-wiem, że byłabym w stanie tyle za nią zapłacić. Jest to jednak zakup jednorazowy, szczoteczka ma dwuletnią gwarancję, końcówki oczywiście się zużywają ale można zakupić je osobno. Z pewnością jest to produkt warty swojej ceny i każdemu z czystym sumieniem mogę go polecić.

Serdecznie dziękuję firmie Oral-B za udostępnienie mi opisywanego produktu do testów. Fakt ten nie wpłynął na moją ocenę - jest ona w 100% obiektywna.

Pozdrawiam,
Panna Joanna

18 komentarzy:

  1. Ojoj, drogie to cudo.
    Miałam szczoteczkę elektryczną, ale na wyjeździe umarł mi wkład i ciężko było wrócić do manualnej...

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie mnie kusi ta szczotka, hmmm

    OdpowiedzUsuń
  3. podpisuję się pod tym, co napisałam rękami i nogami, szczoteczka jest rewelacyjna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam sie z kazdym slowem :)
    Uwielbiam te szczoteczke za wszystko i nie zamienie na zadna inna :)
    Szkoda tylko, ze koncowki sa dosc drogie, a trzeba je (w moim wypadku) zmieniac po ok 2 miesiacach (gdy wlokna straca barwe do polowy) :(

    OdpowiedzUsuń
  5. kusząca recenzja, ale cena jednak dla mnie za wysoka:o

    OdpowiedzUsuń
  6. chciałam ją kupić ale jakoś nie mogę się zdecydować ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama mam Browna Oral Vitality i tez uważam ,ze elektryczna szcoteczka to jednak tez wyższy standart dbania o ząbki .
    Nie sa tanie to fakt ,ale naprawdę można sobie zarzyczyć jako prezent skladkowy od kilku osob przy jakiejs okazji ,a jest to jak sama piszesz inwestycja na długo .

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o niej wiele dobrego, żal nie kupić nawet za taką cenę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna recenzja i nie wątpię, że to bardzo przydatny gadżet, ale cena zaporowa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle pozytywnych recenzji... Ale nadal tyle pieniędzy szkoda by mi było. Szkoda, że nie kosztuje ok. 100-150 zł, bo tyle byłabym w stanie wydać.

    OdpowiedzUsuń
  11. mi też ząbki zbielały - kocham tą szczoteczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zoila-ja podczas wyjazdu ponad dwutygodniowego szczoteczke ładowałam tylko raz :) i po powrocie do domu dalej jeszcze nie jest wyładowana więc wynik niezły :)

    Greatdee-ja gorąco polecam-może cena odstrasza, ale szczoteczka jest zdecydowanie warta swojej ceny :)

    MizzVintage-a no dokładnie :))

    Gusia2205-końcówki można kupić też na allegro, tam ceny sa trochę niższe :)

    Na Krawędzi-jak pisałam-sama pewnie też bym jej nie kupiła w ciemno :) jednak to dobra inwestycja :)

    madziulka1079-nie ma się co zastanawiać, tylko kupować :D

    Kinga-prawda :)

    mamibecia-dokładnie :)

    Ewu-też tak sądzę :) zawsze można też kupić sobie taką szczoteczkę np. na spółkę z rodzeństwem, a zamówić dodatkowe końcówki-wtedy koszta też się rozłożą :)

    Czarodzielnica-ja tak prawdę mówiąc nie miałam nawet świadomości, że szczoteczki elektryczne sa takie drogie :P jednak jak się okazuje-warte swojej ceny :)

    Rebelliouss lady-na allegro szczoteczki tego typu czasem pojawiają się w niższych kwotach, warto obserwować czy nie ma jakiejś okazji :)

    simply_a_woman-czytałam właśnie ostatnio Twoją recenzję :) efekty sa naprawdę niezłe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym ją mieć, ale ta cena to nie na studencki budżet...

    OdpowiedzUsuń
  14. czaję się na tę szczoteczkę albo na philips sonicare :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam nadzieję że się nie obrazisz iż dodałam adres twojego bloga do linków na mojej stronie które warto odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. opos-w-wannie-wiem coś o studenckim budżecie :P więc rozumiem :)

    Agu-o tej drugiej też ostatnio trochę czytałam, natknęłam się na parę porównań tych dwóch szczoteczek-widocznie są na podobnym poziomie :)

    Marzena-absolutnie się nie obrażę :) bardzo mi miło :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki bardzo Twój post bardzo mi pomógł. Właśnie rozważam zakup tej szczoteczki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę o nie zostawianie komentarzy typu "Zapraszam do mnie", próśb o dodanie do obserwowanych oraz podobnych służących autopromocji blogów czy stron personalnych.
Dziękuję bardzo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...